Odlučili smo da se svakog meseca, jednog četvrtka okupimo na doručku i porazgovaramo na neku od bitnih tema koje nas zanimaju, kako međusobno tako i sa relevantnim gostima. Upoznajte DigiTalk Breakfast.
Za prvi put izabrali smo temu podkasta i saradnje brendova sa autorima, a gosti su nam bili: Galeb Nikačević (Agelast podcast), Srđan Erceg (Infinity LightHouse) i Ivan Minić (Pojačalo).
Odabrali smo najpoznatije podcaste kod nas jer i imaju najviše iskustva u saradnjama sa brendovima i kompanijama koje su njihovi klijenti. Na početku druženja, došli smo do zaključka da je popularizaciji podkasta doprinela formatizacija medija i gubitak vrednosti i poverenja u tradicionalne medije koji sve više uzimaju poslovni model ’’klika’’.
Sa druge strane podcast kao format je ponudio tu slobodnu formu i neformalni razgovor, a upravo priroda formata i autorski pečat koji domaćini daju izaziva da se publika veže, i gradi odnos poverenja.
U razgovoru oko saradnje sa brendovima prepoznata je problematika preslikavanja saradnji sa modelima iz tradicionalnih medija, što je definisano kao najveći problem, odnosno ne postoje industrijski standardi za ovakav tip saradnji s obzirom na to da je podkast kao format još uvek mlad u ovom regionu.
Kompanije koje su prepoznale podkaste kao format i kanal gde mogu da budu prisutni sa svojim brendovima i proizvodima su sada faktički “early adopteri” u industriji, i zajedno sa domaćinima, uz odnos pun poverenja treba da grade nove standarde kako brendovi treba da se predstavljaju i komuniciraju.
Dotakli smo se i situacija koje važe za tipične greške i koje ne bi trebalo da se dešavaju ni sa strane brendova, nis a strane podkasta, u vidu nametanja tema, sadržaja i sagovornika, te neadekvatnog prisustva brenda u samom podkastu, vrednosnog nepodudaranja i slično.
Ceo snimak razgovora možete pogledati ispod:
Izdvojili smo i nekoliko citata:
Galeb Nikačević:
Prvi problem je to što je podcast kao format negde nov, pa klijenti, agencije, ali i sami autori koji prave sadžaj ne razumeju baš kako stvari treba da se postave jer ne postoje industrijski standardi. U takvoj situaciji, kada krenu da razmišljaju o sponzorstvima, polaze od onoga što znaju, a to je reklamiranje u tradicionalnim medijima.
Galeb Nikačević:
Prosečna dužina slušanja na audio platformama i prosečna dužina gledanja na Youtube-u su neuporedive. Na audio platformama se slušaju cele epizode, na Youtube-u se sluša trećina u najboljem slučaju. Mnogo je zahvalnija audio publika, ali je problem u tome što se mi još uvek nalazimo u fazi edukacije ljudi da slušaju podcast.
Srđan Erceg:
Mi moramo da shvatimo kako da pomognemo vama da vi negde u okviru svojih kompanija kažete: ‘’Ovo može da prođe, ovo ima smisla’’. A podrška nam svakako treba. Ono što nam je sada važno su godišnja sponzorstva. Ona su važna jer kada imamo podršku na duge staze onda možemo da se posvetimo sadržaju, da publika zaista dobije ono što želi.
Informacije za dalje:
Ukoliko vam ovo druženje izgleda zanimljivo, i ukoliko biste želeli da budete deo nekog sledećeg ili da vas rednovno pozivamo na naše događaje, pošaljite nam mail na breakfast@digitalk.rs ili se prijavite na našu mailing listu.